jozef@vsetkokautu.sk
+421 (0) 917 58 20 59 PO-PI 07:00-16:00

VZDUCHOVÝ PODVOZOK

Vo väčšine starších áut je typ odpruženia oceľovými, alebo listovými pružinami. V novších vozidlách je už však vzduchové pruženie. Vzduchové odpruženie využíva namiesto klasických pružín vzduch. Vzduchové pruženie sa skladá zo vzduchového mechu a vzduchového kompresora. Vzduchový mech pôsobí ako vzduchová pružina a kompresor pumpuje vzduch do pružných mechov a nafúkne ich tak, že sa správajú ako pružiny. Tým celá hmotnosť auta sedí na stlačenom vzduchu vo vnútri mechu.

Hlavnou nevýhodou oceľových a listových pružín je rýchlo sa strácajúca životnosť, pretože pri nepretržitom zaťažení časom strácajú napätie, čo spôsobí výraznú stratu pohodlia a bezpečnosti jazdy. Auto doslova klesá na zadnej náprave.

Pri vzduchovom pružení je nutné venovať pozornosť možnému úniku vzduchu na rozvode vzduchu, alebo na tlmiči. V prípade úniku tlaku môže dôjsť k poškodeniu kompresora. Prvými príznakmi nesprávnej funkcie vzduchového pruženia je dlhé, alebo žiadne nafukovanie podvozku, svietiaca, alebo blikajúca kontrolka podvozku, chyby ako nízky tlak a prehriatie.

V prípade nesprávnej funkcie vzduchového podvozku vás môže v servise očakávať nutnosť výmeny vzduchového kompresora podvozku, vzduchového tlmiča, mechu, snímača vzduchového pruženia, alebo riadiacej jednotky, ktorá ovláda jednotlivé ventily, alebo zabezpečuje komunikáciu s ostatnými riadiacimi jednotkami.

error:
návrat hore